`AIR KENCING PENAWAR SEGALA PENYAKIT`

Betul ke? Actually ni bukan pertama kali i dengar menatang nih..cuma sekarang baru terfikir mo berkongsi pendapat..

I baca pasal benda nih dalam Dewan Kosmik, Disember 2008..pastu i google la coz mo tau sejauh mana keberkesanan meminum air kencing sendiri..macam2 la i jumpa..klo x caya, p la cari sendiri..

Kebanyakan testimonial mengatakan minum air kencing sendiri ni mujarab..sembuh la konon segala macam penyakit dorang. Siap ada sukatan lagi..cam minum ubat dari hospital / klinik. Disyorkan untuk mengamalkan meminum air kencing 1 gelas 1 hari..kompom sihat walafiat!

Korang rasa, rasa air kencing tu cam mana?bau cam mana? i da loya sekarang nih..menurut orang yang da pernah cuba, dorang cakap air kencing ni x berbau apabila baru dilepaskan keluar, tetapi akan menyebarkan aroma yang ~paam2 ja la~ selepas bercampur dengan bakteria luar. Air kencing waktu pagi x rasa apa2 kecuali pahit skit ih3...spesifik tul benda nih bergantung pada air yang diminum pada sebelah malamnya. Ini kerana kapilari pada tunas lidah tidak mengesan rasa air kencing, kecuali mungkin terkesan oleh deria bau hidung. Sekiranya air kencing disapu pada kulit & dibiarkan kering, ia juga x meninggalkan sebarang aroma, sebaliknya kulit tadi akan bertambah halus & mulus sehinggakan lalat pun boleh tergelincir!

Ni antara hasil dapatan yang menarik sepanjang penjelajahan di tenet dalam misi mencari terapi urin@air kencing nih.

Saya pernah membaca buku yang berjudul ”Terapi Urine, Panduan Lengkap Menuju Terapi Air Seni” karya Coen Van der Kroom. Judul aslinya adalah ”THE GOLDEN FOUNTAIN, The complete Guide to Urine Theraphy”. Yang kemudian diterjemahkan oleh Riki Nalsya. Katanya buku ini cukup laris, sehingga sempat terjual laris 100.000.000 kopi, sebagai buku best seller internasional.

Ada beberapa hal menarik dari buku ini, yang merupakan laporan secara empiris medis dari hasil penelitian dilapangan serta observasi dan temuan dibeberapa negara seperi India, China, Inggris, Amerika dan lain-lain. Beberapa kesimpulan diantaranya:
  • Suatu pengobatan universal dan baik sekali untuk penyakit dalam maupun luar. Minumlah air seni (kencing) anda sendiri di pagi hari selama 9 hari berturut-turut dan ia akan menyembuhkan sakit kudis, membuat tubuh menjadi enteng dan gembira. Basuhlah mata anda dengan air (seni) anda sendiri dan ia dapat menyembuhkan sakit mata serta mempertajam dan memperkuat penglihatan.
  • Urokinase adalah sejenis enzim terdapat dalam air seni. Enzim ini bisa melarutkan darah beku dan digunakan mengobati penderita serangan jantung. Metode ini sedikit banyak ditiru dari Cina. Di Shanghai, air seni dikumpulkan di dalam bak-bak besar di toilet-toilet umum, kemudian dijualnya ke perusahaan-perusahaan obat yang yang membuat ekstrak Urokinase. Zat ini dijual sebagai obat di seluruh dunia.
  • Air seni seseorang adalah obat terbaik bagi ginjal, dan semua penyakit yang disebabkan oleh kelemahan atau tidak berfungsinya organ ini.
  • Kangker adalah sebuah penyakit berat yang kronis dan membutuhkan komitmen tinggi, kepercayaan dan kesabaran pasien untuk mencapai kesembuhan. Terapi Air Seni (TAS) dapat sangat membantu, baik dalam meredakan sebagian gejala-gejalanya maupun mengurangi rasa sakit. Dan kadang-kadang juga tampak benar-benar menjadi penyebab kesembuhan total dari wujud fisik penyakit ini.

Walau bagaimanapun, dari segi sains moden, lum ada kajian secara khusus mengenai keberkesanan air kencing ni..Apa2 pun, mujarab atau x, kena rujuk hukum syariat juga (bagi yang beragama Islam) kerana dah nyata lagi jelas, air kencing tu najis.

Di Malaysia, belum ada lagi fatwa mengenai halal haram terapi urin. Maybe xda orang di negara ni yang sanggup buat. Fatwa dari Al-Azhar pula mengatakan:

Para ulama mengatakan bahawa pengubatan dengan sesuatu yang najis tidak dibolehkan kecuali darurat (terpaksa). Adapun ketika dalam keadaan banyak pilihan, banyak tersedia ubat yang halal, maka hal itu tidaklah dibolehkan.


Persoalannya, sanggup atau x?


0 comments: